Omsorg i kognitiv supervision

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer-review

    Abstract

    Med særlig tanke på nybegyndersupervisanden i psykiatrien indkredses fire væsentlige aspekter i kognitiv terapisupervision, der har betydning for den oplevede omsorg og supervisandens udbytte af supervisionen:
    1. Supervisandens præstationsangst og indlæring. 2. Supervisandens selvafsløring og udvikling. 3. Supervisors magt. 4. Ansvaret for patienten. Tilgængelig litteratur gennemgås, og noter gives i en tabel, der anskueliggør feltets vægtning af de fire temaer. Supervisander synes at have mere brug for omsorg end patienter/klienter. I den kliniske hverdag med den beskedne organisation, der er af kognitive supervisorer og supervisionsprocedurer, udgør forholdet mellem supervision
    og egnethedsevaluering en særlig vanskelighed.
    Original languageDanish
    Pages (from-to)4-16
    JournalMatrix - Nordisk tidsskrift for psykoterapi
    Volume31
    Issue number1
    Publication statusPublished - 2014

    Cite this